شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹
۰ نفر

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی با حذف ۲رقیب جدی، راه «فروشنده» اصغر فرهادی را برای حضور در میان ۵ نامزد نهایی بهترین فیلم خارجی‌زبان هشتاد و نهمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار هموارتر کرد.

فرهادی

به گزارش همشهري، هر چند حضور نماينده ايران در فهرست كوتاه 9فيلم برگزيده بخش بهترين فيلم خارجي‌زبان اسكار 2017 قابل پيش‌بيني بود اما غافلگيري اصلي آنجا رقم خورد كه «او» به كارگرداني پل ورهوفن به نمايندگي از فرانسه و «خوليتا» ساخته پدرو آلمودووار به نمايندگي از اسپانيا راهي به اين فهرست نيافتند؛

فيلم‌هايي كه بسياري از كارشناسان جاي آنها را در ميان 5نامزد نهايي تضمين‌شده مي‌دانستند. از ميان 85فيلمي كه امسال براي كسب اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان رقابت مي‌كردند، 76فيلم در مرحله اول حذف شدند. «تانا» به كارگرداني بنتلي دين و مارتين باتلر از استراليا، «اين فقط پايان دنياست» زاويه دولان از كانادا، «سرزمين من» مارتين ساندپيت از دانمارك، «توني اردمان» به كارگرداني مارن آدي از آلمان، «فروشنده» اصغر فرهادي از ايران، «انتخاب پادشاه» اريك پوپه از نروژ، «بهشت» آندري كنچالوفسكي از روسيه، «مردي به نام اووه» هانس هُلم از سوئد و «زندگي من به‌عنوان يك كدوسبز» كلود باراس از سوئيس 9فيلم حاضر در اين فهرست كوتاه هستند.

از اين ميان، 4فيلم ديگر از گردونه رقابت بيرون مي‌روند و نام 5نامزد نهايي بهترين فيلم خارجي‌زبان 5بهمن همراه ديگر نامزدها اعلام مي‌شود. در اين مرحله، 3كميته‌ ويژه در نيويورك، لس‌آنجلس و لندن هر 9فيلم برگزيده را تماشا مي‌كنند و براي انتخاب 5نامزد تصميم مي‌گيرند. ضمن اينكه برنده نهايي اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان با رأي اعضاي فعال و دائمي آكادمي علوم و هنرهاي سينمايي انتخاب و معرفي مي‌شود.از شگفتي‌هاي فهرست اوليه نامزدهاي اسكار فيلم‌هاي خارجي‌زبان حضور 2فيلم تانا و اين فقط پايان دنياست از كشورهاي انگليسي‌زبان استراليا و كاناداست.

کد خبر 355739

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha